فروشگاه اینترنتی باییام درد می کنن

فروشگاه اینترنتی باییام درد می کنن

فروشگاه اینترنتی باییام درد می کنن

فروشگاه اینترنتی باییام درد می کنن

فروشگاه اینترنتی باییام درد می کنن

کلمات کلیدی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

خواص عناب خشک و چای عناب

سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳ ب.ظ

خواص عناب خشک و چای عناب

برای بیش از 4.000 سال است، که این میوه کشت میشود، درخت عناب خشک شده، که با نام زیزیفوس نامیده می شود، یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است ؛ در چین، جایی که عناب از آن پدید آمد، پزشکان طب سنتی برای طولانی مدت، از خواص دارویی آن استفاده کردند. قبلا به طور عمده ،فقط درچین محدود بود، اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان، از جمله جنوب اروپا و جنوب ایالات متحده، رشد می کند.عناب خشک
 
خواص عناب خشک
خواص میوه عناب در طب سنتی

ارزش غذایی عناب خشک:

به گفته mdidea.com، وب سایت یک شرکت چینی، که در عصاره های گیاهی ،متخصص است، می گوید:این میوه ها ،غنی از کربوهبدرات ها هستند و همینطور مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارا میباشند.در 100 گرم عناب خشک شده، در مجموع 350 کالری وجود دارد عناب خشک شده حاوی 84 گرم کربوهیدرات، 7.3 گرم پروتئین، 4 گرم فیبر رژیمی و 1.2 گرم چربی است ؛ این میوه ،حاوی حدود 300 میلی گرم ویتامین C, و 125 میلی گرم ویتامین A، و 2.8 میلی گرم نیاسین، 0.2 میلی گرم ریبوفلاوین، 0.1 میلی گرم تیامین، 1050 میلی گرم پتاسیم، 168 میلی گرم فسفر، 130 میلی گرم کلسیم، 12 میلی گرم سدیم و 3.5 میلی گرم آهن است. عناب خشک ،همچنین حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی غنی از آنتی اکسیدان، از جمله ساپونین ها و فلاونوئیدها است ، در این بخش از سلامت نمناک و در ادامه خواص میوه های و سبزیجات نوبت به میوه عناب خشک شده رسید ؛ فراموش نکنید که قبل از استفاده از عناب خشک یا هر گونه داروی گیاهی دیگر، با پزشک خود مشورت کنید چرا که شرایط جسمی برخی افراد به دلیل تفاوت و وضعیت های حساس نمی توانند از هر خوردنی حتی طبیعی استفاده کند.
 
عناب
 فواید عناب در بهبود سرطان 

خواص ضد سرطان:

یک تیم محققین ایرانی، در موسسه تحقیقیاتی واکسن و سرم سازی مشهد، آزمایشهای آزمایشگاهی را انجام دادند، تا توانایی عصاره عناب خشک را برای مهار رشد و یا ایجاد مرگ سلولی، در انواع سلول های سلولی تومور انسانی بررسی شود. دانشمندان، از آزمون رنگ سنجی mtt برای اندازه گیری درجه عصاره عناب خشک استفاده کردند، تا ببینند کدام درجه رنگی از آن می تواند باعث کاهش تکثیر سلول های تومور شود اگر چه عصاره عناب، مانع تکثیر سلول های توموری در تمام سطوح می شود، اما بیشترین اثر را در برابر سلول های لوسمی یورکات نشان می دهد.محققان گفته اند که، یافته های آنها در گزارش فوریه 2008، در مورد «فناوری های سیتوتو» نشان می دهد، که یافته های آنها، خواص سیتوتوکسیس در مقابل انواع مختلف سلول های سرطانی وجود دارد و اثبات شده و مطالعات دیگر نشان داده اند، که مکانیسم مورد استفاده از عناب به خوبی کار می کند.
 
 عناب در طب سنتی
خواص عناب برای پوست و مو

نقص شناختی ،را تغییر می دهد:

محققان کره جنوبی، بر روی 50 گیاه دارویی سنتی آزمایشی انجام داده اند، برای پیدا کردن یک ماده که می تواند کولین استیل ترانسفراز را فعال کند و باعث کاهش یا حتی باعث از بین رفتن معایب شناختی ناشی از آمینوز ناشی از ،فراموشی اسکوپولامین می شود. طی آزمایشی ،محققان سیس9 اکتادکنوامید و اولامیدش را جدا کردند.این مشتق از جوجوبا ،در آزمایش in-vitro بیشترین اثر فعال کنندگی را بر روی استیل ترانسفراز کولین نشان داد هنگامی که اولئامید، به موشهایی که در آنها اختلال شناختی از لحاظ شیمیایی القا شده بود، تزریق شد، حیوانات بهبود سریع نقص های شناختی را نشان دادند.هنگامی که موشها ،با اولئامید درمان شده بودند، قبل از تجویز اسکولوپامین، مشتقات عناب از آنها در برابر اختلال شناختی محافظت می کرد.محققان این یافته های خود را در شماره ژوئن 2003 بیوشیمی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی منتشر کردند.
 
خواص ضد سرطانی عناب
خواص بی نظیر عناب خشک  

موارد استفاده از عناب خشک در پزشکی سنتی :

" راهنمای درمان گیاهی"، بریجیت مارس، پزشک گیاهی، گزارش داد ،که شفا دهنده های مردم ،از عناب خشک شده برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی دارویی در طول قرن ها استفاده می شده است.خرمای خشک شده ،در طب سنتی برای درمان آلرژی ها، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک، خستگی، فشار خون بالا، بی خوابی، عرق شبانه، درد، تنگی نفس و استرس مورد استفاده قرار می گرفته است.
 
عناب خشک شده
خواص عناب خشک برای پوست
 

مزایای دمنوش و چای عناب چیست؟

فعالیت آنتی اکسیدانی

در حالی که اطلاعات تغذیه ای برای دمنوش ها در دسترس نیست، میوه ها، که برای تهیه دمنوش استفاده می شوند، شامل برخی از فنل ها، فلاونوئیدها و ویتامین C می باشند.این مواد مغذی، آنتی اکسیدان هایی هستند، که سلول ها را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند،که سبب آسیب می شوند و ممکن است ، دارای بخشی از مسومیت های پیری و همچنین بیماری های مزمن ،مانند:بیماری قلبی و سرطان باشد.
 
فواید عناب خشک
 دمنوش عناب چه خواصی دارد 

درمان یبوست:

یک مطالعه، که در سال 2008، در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، اثرات دمنوش عناب را بر زمان عبور گوارش و ماده مدفوع در همسترها مورد آزمایش قرار گرفت.محققان دریافتند که این دمنوش، نه تنها زمان گذار از روده را بهبود می بخشد، بلکه سطح آمونیاک را در مدفوع کاهش می دهد، و محققان نتیجه گرفتند ،که می تواند باعث کاهش فشار روده شود ،در زمانی که در معرض مواد سمی است با این حال، مطالعات انسانی، باید پیش از هر گونه ادعایی انجام شود.
 
فواید عناب
خواص عناب برای درمان یبوست

فقدان شواهد برای اضطراب:

عناب، اغلب به عنوان یک نوع درمان برای اضطراب توصیه می شود اگر چه دمنوش، مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما محققان اثرات ضد اضطرابی عصاره دانه این میوه را بر روی موش ها بررسی کرده اند. یک مطالعه، که در سال 2000، در مجله اتنوفارماکولوجی انجام شد، دریافت که عصاره عناب باعث کاهش اضطراب در موش صحرایی می شود. با این حال، اجزای موجود در عصاره، ممکن است در دمنوش وجود نداشته باشند، و تا زمانی که تحقیق بر روی انسان انجام شود، هیچ ادعایی نمی تواند درست باشد.

دمنوش عناب

خواص ضد افسردگی دمنوش عناب

فقدان شواهدی بر بی خوابی:

بعضی ها، ممکن است برای بهبود خوابشان، دمنوش عناب را بنوشند ، مطالعه ای از مجله اتنوفارماکولوجی اشاره کرد ،که افزایش مقدار عصاره این دانه نیز باعث افزایش خواب در موش های صحرایی شده.با این حال، بررسی که در سال 2012 انجام شده و در مجله پزشکی خواب منتشر شده است، اثرات طب گیاهی چینی در رابطه با بی خوابی را تجزیه و تحلیل کرده اند و نشان داده شده، که هیچ کدام از روش ها موثر نبوده اند، چه به تنهایی و چه هنگامی که بخشی از یک فرمول گیاهی بودند و ترکیب می شدند. این مطالعه ،تنها بر روی عناب انجام نشده، اما به عنوان بخشی از یک ترکیب بوده، و البته دمنوش عناب را مورد مطالعه قرار نداده بودند.


  • سعید راد

تعبیر خواب ادرار کردن

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ب.ظ

تعبیر خواب ادرار کردن

تعبیر خواب ادرار کردن , تعبیر خواب ادرار کردن مرده , تعبیر خواب ادرار کردن در مسجد , تعبیر خواب ادرار کردن روی فرش

خواب دیدن اینکه شما جلوی جمع ادرار می‌کنید نمادی از نبود حریم خصوصی در مورد یک مساله‌ی شخصی است. تعبیر دیگر این است که شما تلاش می‌کنید محدوده‌تان را ایجاد و قلمروتان را مشخص کنید.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر محمد بن سیرین

اگر ببیند در جایی که نباید، بول می کند اگر غمگین و قرض دار باشد از غم و قرض رها می شود، اگر ثروتمند است به اندازه ادراری که کرده است از

ثروتش کم کی شود.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر امام جعفر صادق

آب تاختن یا ادرار کردن در خواب به موقع خویش، به مرد توانگری رسد، اما آنکه درویش باشد و بنده راه آزادی باشد و بیمار را شفا بود و حبوس را

فرج بود و مسافر را باز آمدن بود و عامل را معزولی بود و خلیفه را مرگ بود و قاضی را عزل و بازرگان را زیان بود، در تجارت …

تعبیر خواب ادرار کردن , تعبیر خواب ادرار کردن مرده , تعبیر خواب ادرار کردن در مسجد , تعبیر خواب ادرار کردن روی فرش

اگر بیند که در جایگاهی مجهول ادرار کند، دلیل بود که از اهل آن موضع زن خواهد یا کنیزک خرد. اگر بیند که به جای ادرار خون همی رفت، دلیل کند که او را فرزند اید و اگر بیند که به جای ادرار چرک و خون می‌رفت، دلیل کند که او را فرزندی‌اید به تن معلول.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

دیدن بول یا ادرار در خواب دو صورت دارد. یا بیننده خواب خودش ادرار می کند یا می بیند که دیگری ادرار می کند.

به هر حال دیدن بول در خواب بد نیست. اگر دیدید که خودتان ادرار می کنید از غم فارغ می شوید و ناراحتی هایی که دارید از بین می رود.

این با مقدار ادراری که می کنید بستگی مستقیم دارد. هر چه بیشتر ادرار کنید فراغت شما از غم و غصه بیشتر است.

اگر دیدید که دیگری ادرار می کند نیک است. چنانچه شاهد ادرار دیگری بودید خرمی و صفا است هم برای بیننده خواب و هم برای کسی که در خواب دیده اید ادرار می کند.

اگر دیدید دیگری ادرار می کند و ادرار او لباس شما را ملوث و آلوده کرده از او مختصر آزردگی خاطر پیدا می کنید که رفع می شود.

چنانچه ببینید که ادرار می کنید و ادرار شما به لباس و پا و کفشتان می ریزد به نعمت و رفاه آمیخته به خرمی و شادی می رسید و بسیار نیکو است.

تعبیر خواب ادرار کردن , تعبیر خواب ادرار کردن مرده , تعبیر خواب ادرار کردن در مسجد , تعبیر خواب ادرار کردن روی فرش

اگر بیند که اندر چاهی ادرار کرد، دلیل کند که از کسی مال حلال حاصل کند. اگر بیند که ادرار همی کرد، دلیل کند که او را فرزندی آید که قران ظاهرخواند و عالم و دانا گردد. اگر بیند که برخی از ادرار ریخت و برخی با خود داشت، دلیل کند که برخی از مال وی برود و برخی اندوه وغم از وی جدا گردد. اگر بیند که مردمان از ادرار وی همی مسح کردند، دلیل کند که او را فرزندی آید که عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر حضرت دانیال

اگر ببیند در جایی که نمی داند کجاست ادرار می کند از دیار مجهولی زن اختیار کند و اگر زن باشد شوی بر گزیند.

اگر در ادرارش خون ببیند فرزندی ناقص پیدا می کند.

اگر به جای ادرار چرک از او خارج شود فرزندش از لحاظ جسمی علتی خواهد داشت و آسیبی ناقص کننده به او وارد شود.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر ابراهیم کرمانی

اگر ببیند در چاهی ادرار می کند مال حلالی نصیبش خواهد شد.

اگر ببیند در آب ادرار می کند فرزندی پیدا می کند عالم و دانا که به فرزانگی می رسد.

اگر ببیند مقداری از ادرارش را دفع کرد و مقداری را نگهداشت مقداری از غم و اندوه و ناراحتیش کاسته می شود.

اگر ببیند ادرارش را کس یا کسانی به خود می مالند دلیلش فرزندی عالم و داناست که مردمان از او تبعیت کنند و پیروش شوند

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر معبران دیگر

اگر در خواب دیدید که در حال ادرار کردن هستید، معنایش آن است که در راه رسیدن به محبوب، دشوارى هایى خواهید داشت.

دیدن ادرار دیگران در خواب، علامت آن است که در اثر بیمارى، دوستان از شما دور می شوند.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر لیلا برایت

اگر در خواب خود را در حال نوشیدن ادرار بینید، نشانه آن است که از مریضى نجات پیدا خواهید کرد.

تعبیر خواب ادرار کردن , تعبیر خواب ادرار کردن مرده , تعبیر خواب ادرار کردن در مسجد , تعبیر خواب ادرار کردن روی فرش

اگر بیند که در مسجد ادرار کردن همی کرد، دلیل کند که مال خویش هزینه کند. اگر بیند که جامه وی به ادرار آلوده شد، دلیل کند که مال خویش بر فرزند خویش هزینه کند.بعضی از معبران گفته‌اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بیند که ادرار همی خورد، دلیل کند که مال حرام خورد.

تعبیر خواب ادرار کردن از نظر کتاب سرزمین رویاها

خواب ادرار : مورد تحقییر قرار می گیرید.

در تخت خود ادرار می کنید : منفعت های عالی در کار

به دیوار ادرار می کنید : یک معامله یا قرارداد مربوط به کار شکل می گیرد.

دیگران به دیوار ادرار می کنند :رضایت کامل از کارهائی که در پیش دارید.

بچه ها ادرار می کنند : علامت سلامتی

یک ظرف مخصوص ادرار : آینده شما روشن و خوش خواهد بود.

  • سعید راد

تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۴۲ ب.ظ

تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

تعبیر خواب حمله گاو به انسان | تعبیر خواب حمله گاو نر | تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

تعبیر خواب حمله گاو به انسان | تعبیر خواب حمله گاو نر به انسان | تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد حمله گاو وحشی و سیاه و سفید به انسان صحبت کنیم.

تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

منوچهر مطیعی تهرانی معتقد است که تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان و مهاجم که بیننده تعبیر خواب از مشاهده‌اش دچار وحشت شود دشمنی است که اصالت ذاتی دارد و می‌توانسته خوب و مهربان باشد ولی در شرایطی قرار گرفته که خطر می‌آفریند و زیان می‌رساند و خطر ساز است.

تعبیر خواب حمله گاو به انسان | تعبیر خواب حمله گاو نر | تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

تعبیر خواب حمله گاو نر به انسان

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی با گاوهای نر جنگ می‌کنی، یعنی با شخص بزرگی دشمنی و خصومت می‌کنی.

ابن سیرین می‌گوید تعبیر خواب حمله گاو به انسان

اگر ببینی گاوی به تو لگد زده است، یـعـنـی دچار ضرر و زیان می‌شوی.

اگر ببینی گاوی تو را گاز گرفته است، بیانگر این است که در آن سال دچار زحمت و مشقت می‌شوی.

اگر ببینی با گاو ماده‌ای جنگ کردی و آن را زخمی نمودی، به زن خودت خیانت می‌کنی.

خواب حمله گاو نر : واکنش های غریزی در درون ما که بسیار قوی هستند، ما را دنبال می کنند، اگر با ما درگیر شوند، به ما هجوم می آورند، و اگر ما سعی می کنیم با آنها برخورد کنیم، ما را دور می کنند. این انگیزه های غریزی ممکن است خواسته های فیزیکی باشد، احساسات منفی نسبت به کسانی که قلمرو ما را نقض می کنند. حفاظت از خانواده و دیگر غرایز که قبلا در اختیار آنها بوده و در حال حاضر رها شده اند، غریزه اولیه والدین و عرضه، ماهیت تهاجمی از سوء استفاده در یک یا دیگر، قدرت، خیره شدن و اشتیاق، نیروی فیزیکی است.
گاوهای تهاجمی: اغلب، تصویر محرومیت، نتیجه نادری یا خشم و اشک از اطراف آن به غرایزی است که ما در فرد به آن اشاره کرده ایم. به عنوان مثال، یک مرد آرزوی داشتن یک فرزند دارد، اما همسرش مایل به داشتن فرزند در زندگیش نیست.
Killed Bull: کشتن غرایز فیزیکی و محافظت از دیگران به صورت شخصی.
تعبیر خواب حمله گاو نر اگر گاو مرده باشد، احتمالا به خودخواهی و قربانی کردن اشاره دارد.
سوار بر گاو: شاید هماهنگی و هماهنگی بین روح آگاهانه و تصمیمات و غرایز حیوانی به آن اشاره شود.
گاو ماده: تفسیر این تصویر در رویای شبیه به یک گاو است، اما گاو نشان دهنده ماهیت نیمه مادری انسان است، به خصوص ویژگی های محبت و بخشش به دیگران، دادن بدن به دیگران، دادن شیر به کودک، توصیف شخصیت مادر یا نقش یک مادر، یک زن، نیروهای طبیعت یا زندگی در شخص، به ویژه ویژگی های پذیرش و پرورش، و قدرت مادر که می تواند در پایان با انرژی مثبت شخص.

تعبیر خواب حمله گاو به انسان | تعبیر خواب حمله گاو نر | تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان

دیدن یک گاو در خواب یک نماد طبیعت منفعل و متکبر است. شما بدون دیگران دنبال می کنید، چرا و چرا. تفسیر دیگر این است که گاو نشان دهنده غریزه مادران یا تمایل به مراقبت است. گاو برای برخی از فرهنگ ها ویژگی های معنوی باروری، تغذیه و مادران را نشان می دهد.
دیدن یک اسکلت گاو نشان می دهد که مادر شما یا یک نوع مادر (مانند دایی) احساسات در زندگی بیداری ندارد. او نیازهای شما را برآورده نمی کند.
دیدن یک گاو گله به این معنی است که شما باید متعلق به آن باشید.

در خواب که شما در حال اجرا یک گاو نر نشان می دهد که شما مشتاق کار سخت است. در نهایت، شما از کار سخت خود بهره مند خواهید شد.
دیدن یک گله در یک رویا نشان می دهد که شما باید در وضعیت یا رابطه محتاط باشید
دیدن یک گله گاو در یک رویا شخصیت را نشان نمی دهد. شما از طریق سیل جمعیت می روید. تفسیر دیگری این است که این نماد موفقیت و موفقیت است
دیدن یک مزرعه گاو در یک رویا نشان می دهد که چیزی در زندگی شما از کنترل خارج می شود
دیدن گاو در رختخواب نماد مقاومت، اراده قوی، قدرت و قدرت است. این رویا ممکن است به شما بگوید که زمان ایستادن و تهاجمی تر است. گاو نشان دهنده زندگی غنی، غنی و فراوان است. شما باید یاد بگیرید که در یک موقعیت سازگار شوید. یا این می تواند چیزی از چیزی است که تند و زننده (مانند گاو) است، چیزی بی ارزش است.
تعبیر خواب حمله گاو وحشی به انسان گاو نر نماد برخی از انرژی های غریزی سرکوب شده، باروری و قدرت است. دیدن یک گاو خشمگین محافظت نشده نشان می دهد که احساسات شما ممکن است از کنترل خارج شوند. گاو ممکن است فردی را در زندگی شما متولد شده در Taurus نماید.
رویای بودن در خون گاوها نشان دهنده جاودانگی و زندگی ابدی است.

  • سعید راد

خواص گوشت شترمرغ

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۳۳ ب.ظ

گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ ,گوشت شترمرغ گرم یا سرد؟,گوشت شترمرغ در بارداری,گوشت شترمرغ برای زنان باردار,گوشت شترمرغ برای نقرس,گوشت شترمرغ برای نوزاد,گوشت شترمرغ برای کودکان,گوشت شترمرغ از کجا بخریم

گوشت شترمرغ

توضیحاتی در مورد گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ به طور طبیعی در برابر باکتری های مضر مثل E.coli و Salmonella مقاوم است. در واقع یک PH خاص در این گوشت مانع آلودگی آن به این باکتری ها می شود. برای دست یابی به این حد PH تولید کننده های شترمرغ باید در طول فرایند حمل و نقل و در حین کشتار، استرس آنها را کم کنند.

قیمت گوشت شترمرغ

ران بدون استخوان شترمرغ بشقابی،وکیوم 195000 380000 2 ماهیچه شترمرغ بشقابی،وکیوم 195000 380000 3 فیله (بادبزنی، مغز ران و سفید ران صدفی) بشقابی،وکیوم 205000 400000 4 آب گوشتی شتر مرغ (ران و گردن) بشقابی،وکیوم 147000 285000 5 گردن شتر مرغ بشقابی،وکیوم 65000 123000 6 چرخ کرده خالص شتر مرغ بشقابی 120000 230000 7 بال و بازوی بدون پوست بشقابی،وکیوم 65000 123000 8 دل و جگر پاک شده بشقابی 127000 245000 9 سنگدان شتر مرغ بشقابی 57000 105000 10 چربی جامد شتر مرغ بشقابی 72000 135000

خواص گوشت شترمرغ

گوشت شتر مرغ در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود البته با خواصی بسیار بیشتر و مضراتی بسیار کمتر. این گوشت از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است. نکته جالب توجه در مورد این گوشت این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است.

مضرات گوشت شترمرغ

این گوشت غلیظ است و به همین دلیل افرادی که دارای معده ضعیف هستند از مصرف بیش از حد آن باید اجتناب کنند. برای افراد گرم مزاج مضر است.

غذا با گوشت شترمرغ

کباب شترمرغ مواد لازم: – گوشت شتر مرغ چرخ شده: ۳ کیلوگرم – فلفل قرمز خرد شده: ۱ عدد – فلفل سبز خرد شده: ۱ عدد – پیاز بزرگ خرد شده: ۱ عدد – آب آلبالو: ۲ پیمانه – روغن زیتون: ۲ پیمانه – سیر ریز شده: ۵ عدد – سس: ۲ قاشق غذاخوری – رزماری: ۱ قاشق غذاخوری – فلفل: ۲ قاشق چایخوری – آویشن: ۱ قاشق چایخوری طرز تهیه: تمام مواد تشکیل‌دهنده را با هم مخلوط کرده و کاملا ورز می‌دهیم سپس آن را برای مدت ۲۴ ساعت در آب نمک و سرکه می‌خوابانیم. این کار باعث مزه‌دار شدن و تردشدن گوشت می‌شود. در مرحله بعد آن را به سیخ کشیده و برای مدت ۲ دقیقه حرارت می‌دهیم (در صورتی که نخواهیم کباب ما زیاد آبدار باشد آن را بیشتر حرارت می‌دهیم) پس از آن آماده سرو می‌باشد. نکته: در صورتی که بخواهیم کباب لقمه‌ای تهیه کنیم می‌توان پیش از طبخ گوشت شترمرغ می‌توان آن را به‌ وسیله سس سویا طعم‌دار کرد و یا در مخلوطی از آب‌ لیموترش، روغن زیتون، سیر له‌شده، فلفل قرمز خردشده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه قرار داد (به‌دلیل اینکه این گوشت خیلی سریع طعم را به خود جذب می‌کند بهتر است به‌ مدت کم در این طعم‌دهنده‌ها قرار داده شود) سپس آن را به سیخ کشیده و روی آتش در زمان کوتاهی کباب کرد.پیتزا با گوشت شترمرغ مواد لازم: – گوشت ران شترمرغ: ۱۲ تا ۱۸ برش – نان پیتزا: ۶ عدد – روغن زیتون: ۲ قاشق چایخوری – گوجه فرنگی (نصف شده): ۱۲ تا ۱۸ عدد – تخم مرغ: ۶ عدد – نمک و فلفل: به مقدار لازم – گوجه فرنگی له شده مخلوط با پیاز (به دلخواه): به مقدار لازم طرز تهیه: سطح نان پیتزا را با گوجه فرنگی و پیاز مخلوط شده آغشته کنید، سپس برش‌های گوشت و گوجه فرنگی برش داده شده را روی آن قرار دهید. کمی پونه، نمک، فلفل و روغن زیتون بر آن بپاشید و در طبقه بالای فر در دمای ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. در نهایت تخم مرغ‌ها را نیمرو کرده و بعد از پختن پیتزاها روی آن قرار دهید.

طعم گوشت شترمرغ

این گوشت از جمله گوشت پرندگانی است که علاوه بر لذیذ بودن فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. شاید خیلی‌ها علاقه‌مند باشند این گوشت را جایگزین گوشت‌های مضر دیگر بکنند اما نمی‌دانند چه غذاهایی را می‌توان با این نوع گوشت تهیه کرد تا هم بتوانند از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند گردند و هم بتوانند غذایی خوش طعم را با آن تجربه کنند. در ادامه چهار نوع غذای خوش طعمی که می‌توانید با این گوشت تهیه کنید ذکر خواهیم کرد.

طبع گوشت شترمرغ

این گوشت مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است

گوشت شترمرغ چه خواصی دارد

میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین های ب1، ب2 ،A ،C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش های اصلی این گشوت را تشکیل می دهد .مهم ترین مزیت بهداشتی این گوشت آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی کند این گوشت مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است. فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است. کم بودن چربی بین ماهیچه ای این گوشت یکی از خواص مهم آن به شمار می رود لذا مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی عروقی رنج می برند مفید است.

گوشت شترمرغ در بارداری

آیا واقعا آهن بالای گوشت قرمز باعث می‌شود که فقط مصرف این نوع از گوشت به خانم‌های باردار یا بچه‌ها توصیه شود؟ ببینید، از نظر علمی محتوای آهن و روی گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید است و این موضوع باعث نمی‌شود که ما به خانم‌های باردار توصیه کنیم در دوران بارداری سهم گوشت خود را تنها از طریق مصرف گوشت قرمز برآورده کنند. چون یک خانم باردار باید نیاز روزانه بدن خود به آهن را از طریق تمام گروه‌های غذایی به دست آورد و اینکه اطرافیان خانم‌های باردار بخواهند در تمام 9 ماه بارداری مدام به او گوشت قرمز، جگر و پاچه و مغز بخورانند تنها اتفاقی که برای این افراد می‌افتد این است که پس از 9 ماه دچار 25 تا 30 کیلوگرم اضافه وزن می‌شوند و اتفاق خاص دیگری برایشان پیش نخواهد آمد.

گوشت شترمرغ برای زنان باردار

گوشت شتر مرغ بسیار شبیه گوشت گوسفند و گاو است ولی دارای چربی کمتر و مفیدتر است به شرطی که این گوشت از جای معتبر و سالم تهیه شود برای زنان باردار مشکلی ندارد البته باید در نظر داشت که زیاده روی در هر ماده غذایی صحیح نیست و باید به اندازه مصرف شود.

گوشت شترمرغ برای نقرس

مصرف گوشت شترمرغ به افرادی که دچار اضافه وزن هستند، برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس و بیماری‌های سرد رحمی مفید است و می‌تواند به عنوان یک منبع مهم آهن برای افراد دچار کم خونی و زنان حامله به شمار آید

گوشت شترمرغ و خواص آن

ورزشکاران برای عضله‌سازی و ترمیم عضلات‌شان که در زمان ورزش آسیب دیده‌اند به پروتئین نیاز دارند. همچنین، پروتئین موجب بهینه‌سازی ذخیره‌ی کربوهیدرات به شکل گلیکوژن است. پروتئین منبع ایده‌آلی برای سوخت و ساز زمان ورزش به حساب نمی‌آید، ولی زمانی‌که رژیم غذایی‌مان کربوهیدرات کافی را در خود جای نمی‌دهد، می‌توان از آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید عضله‌سازی را سرعت ببخشید، فراهم کردن منبع خوبی از پروتئین در طول روز ضروری است. پروتئین از آمینو اسید تشکیل شده است. این آمینو اسیدها هستند که عضلات و ذرات بدن را تشکیل می‌دهند. بدون آمینو اسید، ایجاد، حفظ و ترمیم بافت‌ها و عضلات کاری غیرممکن است.گوشت شترمرغ در مقایسه با دیگر انواع گوشت از سدیوم کمتری برخوردار است. سدیوم از جمله عناصری است که در بسیاری از خوراکی‌ها و حتی آب نیز وجود دارد. بدن ما به میزان اندکی سدیوم در رژیم غذایی‌مان نیاز دارد تا بتوان حجم و فشار خون را کنترل کرد. بااین‌حال، بسیاری از افراد چندین برابر میزان مورد نیازشان سدیم مصرف می‌کنند. افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مانند فشار خون بالا، سنگ کلیه، و بیماری‌ها قلبی، بهتر از از گوشت شتر مرغ استفاده کنند و از خواص گوشت شترمرغ بهره بگیرند.

گوشت شترمرغ برای سالمندان

این گوشت با وجود چربی کم، دارای قدرت سیرکنندگی بالایی است. همچنین این گوشت سدیم بسیار کمی داشته و مناسب برای بیماران فشار خونی بوده و به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا 3، بهترین و مناسب ترین گوشت برای افراد سالمند و بیماران قلبی عروقی نیز محسوب می گردد.

گوشت شترمرغ

* گوشت شتر مرغ یک گوشت طعم دار است و مزه آن شبیه گوشت مرغ نیست و اگر به طور صحیح پخته شود، طعم آن مثل استیک می شود. * این گوشت بافت ضعیفی دارد و به تعبیری لطیف است بنابراین نباید زیاد پخته شود چون زود خشک می شود. * میزان زمانی که برای پخت یک برش از گوشت شتر مرغ صرف می شود کمتر از زمان پخت برای همان میزان گوشت گاو است. * پیش از طبخ گوشت شترمرغ می توان آن را به وسیله سس سویا طعم دار کرد و یا در مخلوطی از آب لیموترش، روغن زیتون، سیر له شده، فلفل قرمز خردشده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه قرار داد (به دلیل اینکه این گوشت خیلی سریع طعم را به خود جذب می کند بهتر است به مدت کم در این طعم دهنده ها قرار داده شود) سپس آن را به سیخ کشیده و روی آتش در زمان کوتاهی کباب کرد. * استفاده از مایکروویو یا مایکروفر برای طبخ این گوشت توصیه نمی شود، چرا که به شدت آن را خشک می کند.

بیشتر بخوانید : گوشت خروس لاری ♥ گوشت شتر در بارداری ♥ گوشت قرمز برای کبد چرب

  • سعید راد

گوشت هوبره

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ق.ظ

گوشت هوبره

گوشت هوبره ,گوشت هوبره یا دراج چیست,گوشت هوبره یا دراج,گوشت هوبره چیست,گوشت هوبره دراج,گوشت هوبره حلال است,گوشت هوبره چه خواصی دارد,خواص گوشت هوبره

گوشت هوبره , گوشت هوبره یا دراج چیست , گوشت هوبره یا دراج , گوشت هوبره چیست

توضیحاتی در مورد گوشت هوبره

هوبره آسیایی (نام علمی: Chlamydotis macqueenii) پرندهٔ بزرگی از تیره درناسانان است. زیستگاه این پرنده از شبه‌جزیره سینا گرفته تا قزاقستان و مغولستان ادامه دارد. هوبره پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است. پرنده‌هایی که در مناطق سردسیر شمالی‌تر زندگی می‌کنند در فصل زمستان به نقاط گرم شبه‌جزیره عربستان و جنوب ایران و جنوب عراق و بلوچستان و جنوب غرب هند می‌آیند در قرن نوزدهم پرنده‌های راه‌گم‌کرده به‌طور اتفاقی در اروپا حتی در بریتانیا هم دیده می‌شدند. هوبره آسیایی و هوبره آفریقایی در گذشته یک گونه فرض می‌شدند اما اکنون دو گونه مستقل محسوب می‌شوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد گوشت هوبره صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

همه چیز درباره پرنده هوبره

هوبره Houbara Bustard از خانواده Otididae پرنده ای بیابانگرد و خجالتی است و درجزایر قناری ، شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا زندگی می کند . البته رقابت برای بقا سبب شده است این پرنده در آسیا خود به صورت گونه ای جداگانه بنام ( undulata Chlamydotis ) به شمار آید . ( یکی از 22 گونه ای است که فقط در نیمکره شرقی یافت می شود ). هوبره یا آهوبره ،‌به مرغ بمب انداز معروف است و از لحاظ ترکیب و شکل ظاهری تا حدودی به بوقلمون شباهت دارد . در ایران به صورت بومی و مهاجر دیده می شود . هوبره یکی از صیدهای تاریخی و باستانی ایران قلمداد می شود . فردوسی طوسی در شاهنامه منظوم خود آنجا که درباره شکار یلان و گردان و سپهسالاران دلیر ایران سخن به میان می آورد از شکار آهوبره به وسیله رستم و گیو و گودرز یاد می کند و جملگی این پهلوانان تهمتن ، هوبره را به وسیله تیر و کمان صید می کردند . این پرنده در جنوب و جنوب شرقی در بیابانهای اطراف بندرعباس و بیابان های لار ( لار و جنوب ) ساکن شده اند و همچنین در مرکز ایران در صحرای ولدآباد و ابراهیم آباد در شرق تاکستان در جنوب قزوین هم دیده شده اند . این پرنده بین 75-65 سانتیمتر طول و حدود 3-5/1 کیلو وزن دارد که هم اندازه میش مرغ ماده می باشد ولی از لحاظ زنگوله بال ، بسیار بزرگتر و متفاوت با آن و از نظر شکل ظاهری شبیه بوقلمون است و طول بالهای آن به 140 سانتیمتر می رسد و به طور کلی با پرو بال قهوه ای رنگ ، زیر تنه خاکستری سفید با دسته پرهای سیاه و سفید بلند که از دو طرف گردن آویزان است و حالت دامن مانندی به آن می دهد مشخص می شوند و دارای نشان و رنگ و حالتی شبیه پوست پلنگ هستند . همچنین انتهای شاهپرهای بال سیاه است . در زمستان سطح پشتی شاهپرهای ثانویه سفید می شود . پرواز این پرنده سنگین و آهسته است و درهنگام پرواز ابتدا به تندی راه می رود و بعد پرواز می کند و دارای دم نسبتا بلندی است . هوبره پرنده ای تماشایی است که در هنگام پرواز پرهای زیبایش تلوتلویی از رنگ سفید و قهوه ای دارد.

انقراض هوبره

این پرنده زمانی در مناطق کویری و استپی جنوب آسیا بسیار فراوان بود اما اعراب خاورمیانه با استفاده از بازهای شکاری، به ویژه بالابان و شاهین معمولی، تفنگ و تله‌گذاری این پرنده را تا آستانهٔ انقراض کامل پیش بردند تا اینکه در دهه ۱۹۷۰ تلاش‌های حفاظتی و ممنوعیت شکار در برخی نقاط توانست آن را از انقراض نجات دهد. در گذشته شکار هوبره در هند بریتانیا هم بسیار رایج بود که به شکل سنتی از روی شتر انجام می‌شد اما ورود ماشین‌های جیپ و تفنگ موجب کاهش جدید جمعیت این‌گونه شد. هوبره آسیایی در زیستگاه‌های بیابانی و مناطق خشک شنی زادوولد می‌کند. یک مطالعه در عربستان سعودی نشان داده که این‌گونه بسیار وابسته به پوشش گیاهی خوب به ویژه تعداد زیاد بوته‌های گیاه کبر است. یک مطالعه در نقاط استپی ایران هم نشان داده که محل آشیانه‌سازی در جایی انتخاب می‌شود که تراکم جمعیتی حشرات زیاد باشد.

تشخیص جنسیت پرنده هوبره

هوبره ماده کوچکتر از نر است و زیر تنه خاکستری پررنگ تری دارد . این پرنده چشمان زرد و درشت دارد و در هنگام قوز کردن ، هماهنگی کامل با محل شنزار محیط خود پیدا می کند . هوبره کمی بزرگتر و رنگ پریده تر از گونه Macqueen است . در هنگام جفتگیری ، نرها روش عجیبی در جذب ماده دارند . آنها کورکورانه با گامهای بلند راه می روند و پرهای طوق گردن و کاکل سرشان را به هوا بلند کرده و برای ماده نمایش می دهند . ماده این پرنده 4-2 تخم روی زمین می گذارد . هوبره و گونه آسیایی آن جزء پرنده های بی صدا ( بسیار آرام ) هستند .

گوشت هوبره و نیروی جنسی

برخی اعتقاد دارند که گوشت این حیوان نیروی جنسی را تقویت می‌کند و این موجب می‌شود تا اشتیاق برای شکار آن زیاد باشد. امروزه در پاکستان شکار آن به‌طور کامل ممنوع است اما برای خانواده‌های پادشاهی عرب مجوز مخصوصی صادر می‌شود. این مجوزها برای شکار حداکثر ۱۰۰ هوبره در خارج از مناطق حفاظت‌شده صادر می‌شود اما خیلی اوقات تعداد شکار از رقم تعیین شده فراتر می‌رود. در آوریل سال ۲۰۱۴ فهد بن سلطان شاهزاده سعودی در یک شکار ۲۱ روزه به تنهایی ۱۹۷۷ هوبره را در بلوچستان پاکستان شکار کرد. در این ایالت هوبره «پرنده ملی» اعلام شده‌است. بقیه اعضای گروه همراه او هم ۱۲۳ هوبره شکار کردند تا تعداد کل آنها به ۲۱۰۰ برسد که معادل ۲ درصد کل جمعیت هوبره‌های باقی‌مانده دنیاست

هوبره یا پرنده بمب انداز

هوبره در جدال با شاهین وقتی شاهین از پشت نزدیک می شود ناگهان تغییر ارتفاع به سمت بالا داده و از مقعد خود خمیر رقیق چسبناکی را به سمت شاهین می افشاند که در صورت ریخته شدن بر روی بالهای شاهین بلافاصله شاهین سقوط می کند و در حین سقوط آسیب می بیند ( به این دلیل به آن پرنده بمب انداز هم می گویند ).

پرورش هوبره

بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ جمعیت هوبره در چین ۶۳ درصد، در قزاقستان ۶۰ درصد، و در عمان ۵۰ درصد کاهش داشته‌است. میزان کاهش جمعیت در ده سال منتهی به سال ۲۰۰۴ در کل آسیا حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد برآورده شده‌است. از دهه ۱۹۹۰ مرکزی برای تکثیر در اسارت این حیوان در عربستان تأسیس شده‌است. این پرنده تنها نوع هوبره است که تکثیر در اسارات آن موفقیت‌آمیز بوده‌است. ابتدا تخم‌ها جمع‌آوری شده و در مرکز پرورش داده می‌شدند اما اکنون این کار با تلقیح مصنوعی پرنده‌های ماده انجام می‌شود. با این حال ضعف ژنتیکی پرنده‌هایی که در اسارت تولید می‌شوند موجب می‌شود تا در مقابل بیماری‌ها کمتر مقاوم باشند. این پرنده به جز شکار بسیار گسترده با تهدیدهای دیگری هم روبروست. هوبره در زمان آشیانه‌سازی و زادولد نسبت به مزاحمت انسان و دام‌ها بسیار حساس است. گسترش کشاورزی و ساخت جاده‌ها و دکل‌های برق نیز عامل دیگری است که به مرگ بسیاری از هوبره‌ها و تضعیف زیستگاه‌های نیمه‌بیابانی منجر می‌شود.

انواع گونه های هوبره

هوبره با نام علمی chlamydotis undulata از خانواده Otidae است که در ایران شامل سه گونه زنگوله بال میش مرغ و هوبره است Houbara Bustard ▪ سلسله:جانوران Kingdom: Animalia ▪ شاخه:طنابداران Phylum: Chordata ▪ رده:پرندگان Class: Aves ▪ راسته:درناسانان Order: Gruiformes ▪ خانواده:هوبره Family: Gruidae ▪ جنس‌ و گونه: هوبره Genus& Species : Chlamydotis undulata هوبره با نام علمی chlamydotis undulata از خانواده Otidae است که در ایران شامل سه گونه زنگوله بال میش مرغ و هوبره است. هوبره جثه ای در حدود ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر با پاها و گردنی بلند و چشم درشت و زرد رنگ و پر و بالی به رنگ قهوه ای شنی وخاکستری رنگ است.

تغذیه هوبره

هوبره پرنده‌ای همه‌چیزخوار است و از حشرات و بی‌مهرگان دیگر، دانه و بذر گیاهان و توت‌ها تغذیه می‌کند. در زمان تولید مثل بیشتر از حشرات و در بقیه سال بیشتر از گیاهان تغذیه می‌کند. آنها آب نمی‌نوشند و تمام آب مورد نیاز خود را از غذایشان به دست می‌آورند. در یک تحقیق مشخص شد میزان قابل توجهی از غذای هوبره‌ها را سوسک‌های شب‌رو تشکیل می‌دهند.

پراکندگی جغرافیایی هوبره

پراکندگی تولید مثل این پرنده از جزایر قناری تا الجزایر تونس تا لیبی مصر تا فلسطین شبه جزیره عربستان و از دریای خزر به سمت شرق تا بالای دریاچه آرال تا ۱۲۰ درجه جغرافیایی در مغولستان است. از دریای خزر این پراکندگی به سمت جنوب ادامه پیدا می کند و کشور های ایران افغانستان و پاکستان و عراق را شامل می شود .. زیر گونه fuertaventurae که منحصر جزایر قناری است تنها در فورتونتورا و لانزاروت زندگی می کند. گستره پراکندگی زیر گونهC.u.undulata شامل آفریقا است و macqueenii از صحرای سینا به سمت شرق که شامل کشورهای ایران عربستان و مغولستان و همچنین ازبکسان می شود. هوبره ای که در آسیای مرکزی تولید مثل می کند مهاجر است .

مشخصات هوبره

طول بدنش از نوک منقار تا انتهای دم، حداکثر به ۶۵ سانتی‌متر و فاصله دو سر بال آن تا ۱۴۰ سانتیمتر می‌رسد. نر و ماده شبیه هم هستند، ولی نرها حدود ۱۰ درصد از ماده‌ها بزرگتر می‌باشند. هوبره نر دارای دمی نسبتاً بلند و بالهایی باریک در هنگام پرواز است. دو رشته پرهای زینتی سیاه و سفید در حاشیه گردن دارند که سیاهی آنها در پشت گردن به خوبی مشخص است. در هنگام پرواز آنها را با بدن عمدتاً سفید و نوک بال‌ها سیاه می‌توان تشخیص داد. این پرنده از میش‌مرغ کوچکتر و از زنگوله‌بال بزرگتر است. از لحاظ ظاهری به بوقلمون ماده شباهت دارد، گردن و دم خرمایی رنگش دراز است، نر و ماده در تمام فصول از روی دسته پرهای سیاه و سفید بلندی که در طرفین گردن آنها آویزان است، کاکل کوتاه سیاه و سفید و چشم‌های درشت تشخیص داده می‌شوند. سطح پشتی این پرنده قهوه‌ای و خاکی کمرنگ، با خطوط موج‌دار فراوان، سطح شکمی آن سفید و ناحیه گلویش خاکستری کمرنگ است. در پرواز پشت و پوشپرهای بال، به رنگ خاکی یکدست به‌نظر می‌آید. شاهپرهای سیاه بال دارای یک قسمت سفید رنگ در قاعده شاهپرهای نخستین می‌باشد ولی مقدار آن از سفیدی بالهای زنگوله‌بال و میش‌مرغ بسیار کمتر است. آهسته بال می‌زند و بالهایش دراز است. در پرنده‌های نر دو رشته پرهای زینتی سیاه و سفید در حاشیه گردن دارند که سیاهی آنها در پشت گردن به خوبی مشخص است. زمینه پر و بالشان خاکی رنگ است که در زیر بالها کم و بیش سفید می‌شود. سر و تاجی با رگه‌های سیاه و سفید بر زمینه‌ای خاکی رنگ دارند و بالای دمشان خاکستری با رگه‌های عرضی تیره‌تر است. نرهای نابالغ شبیه ماده به نظر می‌رسند، اما پرهای زینتی حاشیه گردن، اما در ماده‌ها کمتر است.


  • سعید راد